Hoi, Mijn naam is: Géke Hulsman

Ik ben:

enthousiast, empathisch, creatief en gedreven, met een dosis humor.

2019

Nadat ik ongeveer 10 jaar voor de klas heb gestaan en op mijn laatste school een belangrijke rol heb gespeeld in de verbetering van de onderwijsontwikkeling ben ik met mijn eigen bedrijfje begonnen.

Ik heb op de scholen waar ik heb gewerkt veel gezien en geleerd. Op mijn laatste school heb ik meegemaakt om door de inspectie een zeer zwakke beoordeling te krijgen. Heftig, maar ook een duidelijk signaal. Zorgen dat we de school weer op de rit krijgen! Ik mocht daar een mooie rol in spelen. Tijdens dit proces, dat is gegaan met vallen en weer opstaan, heb ik geleerd waar het echt om gaat.

Na een poosje werd ik door andere scholen benaderd om mee te denken. Bijvoorbeeld met een groep waarin weinig eigenaarschap was of bij het directieoverleg. Dit heb ik 2 jaar gecombineerd met een baan als leerkracht. Na 2 jaar heb ik ervoor gekozen om voor mezelf te beginnen. Vooral om aan de slag te gaan met de creatieve ideeën in mijn hoofd. Inmiddels heb ik een werkboek mindset voor de bovenbouw ontworpen (zie kopje: Mindset  ) en werk ik aan een doorgaande lijn “Mindset in de basisschool.”

2020

Inmiddels zijn er een poster van de leerkuil, de inzetrots en een groeiposter bijgekomen. Bij deze posters heb ik tipkaarten gemaakt om taal de geven aan de posters. Gratis te downloaden.

2021

Na 2 jaar en genoeg opdrachten en uitdagingen, kwam er een nieuwe uitdaging voorbij. 

IB. Ik werk nu één dag per week als IB’er op de Driester in Kamperzeedijk en doe hiervoor de opleiding bij de KPZ. Dit doe ik naast mijn eigen bedrijf. 

Lekker in de flow dus. Uiteraard betekent dit ook keuzes maken en moet ik helaas ook nee zeggen tegen nieuwe aanvragen voor mijn eigen bedrijf. Maar dat ik echt weer met mijn voeten in de klei sta en meedraai met de ontwikkeling van een school daar geniet ik van. Met name dat ik hier onderdeel van ben en het contact met leerlingen en ouders.

2022:

In dit jaar ben ik lekker bezig geweest als IB’er, maar heb daarnaast een aantal leerkrachten mogen coachen en twee groepen een mooie groepstraining gegeven. Schooljaar 2021-2022 ben ik betrokken bij een school in Apeldoorn die aan de slag willen met CLEM. Oftewel, cultuur, leren zichtbaar maken, eigenaarschap en mindset. Er zijn PLG’s opgezet, visie en missie uitgewerkt in een one page one plan en alle groepen werken met een groepsmissie en groepsafspraken. Deze groeien zichtbaar op de leermuur in de klas. 

2023.

Joehoe feestje. Mijn diploma’s Intern Begeleider en specialist onderwijsbehoeften en gedrag in de the pocket!

Ik ben dit jaar gevraagd om tijdelijk wat IB taken over te nemen op een andere basisschool in verband met ziekte. Inmiddels is dit een serieuze interim klus geworden met inspectie bezoek erop en eraan ;-).

2024

Ik ben nog heerlijk aan het werk als IB’er en geniet van de veelzijdigheid van mijn taken. Ook mag ik nog een startende leerkracht coachen en ben ik met het MT van een basisschool gestart om de overstap te maken van rapport naar portfolio!

Ik hoop na de zomervakantie weer tijd te hebben om het werkboek mindset aan te pakken. Er werken op dit moment verschillende groepen mee en ik hoop door de feedback het werkboek te finetunen. En dan hopelijk ook nog een paar mindsetlessen voor de onderbouw uitwerken die al een poosje in concept klaar staan!

Heb jij ook feedback voor mij!? Ik hoor het graag. Je kunt hiervoor het contactformulier gebruiken of mij een mailtje sturen. gekehulsman@hotmail.com

 

Wat ik op dit moment doe:

  • Coachen van 1 á 2 leerkrachten. Op: EDI, klassenmanagement, startende leerkracht, wie ben ik 
  • Ik ben Intern Begeleider op een kleine school.
  • Interim IB-werk op een school van 250 leerlingen.
  • Begeleiden MT van rapport naar portfolio.

Afgeronde projecten:

  •  6 coachtrajecten met leerkrachten.
  • Implementeren van het werken met het portfolio op een basisschool.
  • Ik heb 2 keer met een groep 8 een traject gedraaid met mindset.
  • Individuele trajecten weerbaarheidstraining. 
  • Workshop leren zichtbaar maken.
  • Begeleiden van een team: EDI 
  • Implementeren van CLEM op een basisschool van 300 leerlingen. Groepsmissie, groepsafspraken, vergaderen via een bordsessie, doelen stellen en mindset.
  • Begeleiden van een school bij het thema leren groeien (mindset)
  • Groepstrainingen positief omgaan met jezelf en de groep.